Posts

Showing posts from August, 2011

Antara takdir dan realiti

Image
Entri kali ni mungkin berbaur sedeh sket kot..Aku nak bercerita tentang realiti hidup dan takdir..Bagi aku..dua2 ni berbeza..
Realiti hidup kita..adalah skrg..ape yg terjadi..ape yg kita decide..kdg2 mcm2 kita dikata mcm2..di caci..hina..itu adalah realiti..Perkara-perkara yg mesti kita harungi dalam hidup..salah satunya adalah masalah. Ada masalah yg bole selesai..ada jgk yg x bole..bkn mudah utk selesaikn masalah...tp x smua org akan fhm ape yg kita hadapi..or sedang hadapi..yg org tau..org just nak itu dan ini..
Takdir pulak ape yang telah ditentukan untuk kita..dan ape yg terjadi tu telah pun tertulis di Luh Mahfuz tentang takdir kita..Tapi yg memeningkan kepala aku..masih ada yg tak faham tentang dua konsep ni saling berkaitan. Aku rse..sbgai seorg Islam smua akan faham psal ni kan..tp tu la..msih ada yg tidak fhm..Wallahua'lam..

Kekurangan tutorial membantu

Salam All,

I just want to share with u'olls la kn.. Hari-hari kite search nota..buku-buku or any tutorial yg membantu seseorg untuk belajar menjahit. Tapi ape yg bole direalizekn..Malaysia ni sgt lah kekurangan sumber-sumber tersebut. Kalo ade pun mesti tutorial or nota tu perlu dibayar dulu..n kita sndiri x tau setakat mana nota n tutorial tu membantu kita..xtau la nape jadi mcm ni kan..syg la..negara kita ni ada mcm2 yg boleh dikongsi..but minded org malaysia ni mmg susah nk berkongsi ilmu..kalo nak kene bayar ajer..kalo setakat pendapat pun x bole diberikan melainkan kite bayar.. WTH!..erm..x po lah..eden ce blaja la setakat yg bole..bkn x mampu ke pe..but kite ni keje ofis..nk kelas agak susah..abis keje pun da penat..camano nak g kelas..kelas lak cecah RM350 sebulan..mak ehhh~~ cekik darah daaaa~  tp ceq nk ambik jgk nt...cuma cari masa jer x sesuai..tp tu la kn..dunia sikalang dunia duit...ade je ilmu sket..nk jual..bantu mmg x la..hmm..dunia..oh dunia..if i been someone else…