Antara takdir dan realiti


Entri kali ni mungkin berbaur sedeh sket kot..Aku nak bercerita tentang realiti hidup dan takdir..Bagi aku..dua2 ni berbeza..

Realiti hidup kita..adalah skrg..ape yg terjadi..ape yg kita decide..kdg2 mcm2 kita dikata mcm2..di caci..hina..itu adalah realiti..Perkara-perkara yg mesti kita harungi dalam hidup..salah satunya adalah masalah. Ada masalah yg bole selesai..ada jgk yg x bole..bkn mudah utk selesaikn masalah...tp x smua org akan fhm ape yg kita hadapi..or sedang hadapi..yg org tau..org just nak itu dan ini..

Takdir pulak ape yang telah ditentukan untuk kita..dan ape yg terjadi tu telah pun tertulis di Luh Mahfuz tentang takdir kita..Tapi yg memeningkan kepala aku..masih ada yg tak faham tentang dua konsep ni saling berkaitan. Aku rse..sbgai seorg Islam smua akan faham psal ni kan..tp tu la..msih ada yg tidak fhm..Wallahua'lam..

Comments

Popular posts from this blog

Jenis-Jenis Fabrik untuk Persandingan @ Pernikahan Versi 2

Serious Preps Starts!

Memilih Patern Yang Sesuai Untuk Majlis Nikah / Sanding