Rasa Kecewa Tu Di Sini...

Semakin meningkat usia, kita sukar untuk menceritakan rasa kecewa tu kepada seseorang, walaupun seseorang itu adalah seorang teman rapat. Balik je dari Guangzhou aku di rundung rasa kecewa yang amat sangat. Target dan fokus wani sangat tinggi. Punya angan-angan dan perancangan ketat untuk majukan diri. Tapi apa kan daya, terpaksa ikut telunjuk.

Hari ni, sebab terlalu rasa kecewa, wani jalan sorang-sorang kat Nu Sentral sambil tengok tempat sekeliling. Termenung....call sorang kawan yang mungkin akan bantu wani berikan pendapat yang baik demi kebaikan. Actually dan 3 hari wani macam ni. Tidur pun tak lelap. Pening. Sakit kepala dah pikir camana nak buat. Runsing sangat-sangat. Jangan la ada yang tanya macam-macam. Nanti wani bertambah runsing. Pikir pun dah runsing, apa la pulak nak explain lagi dan lagi kepada orang.

Ape yang wani dapat simpulkan, tak semua kita dapat bila libatkan orang untuk terlibat sama dalam hal kita. Nak bercakap....nak decide...semua tu perlukan komitmen tinggi kedua-dua pihak. Kalau sorang je yang komited, sorang lagi tidak, tak guna kita habiskan masa untuk sesuatu hasil yang sia-sia.

Agak-agak kalau wani open balik tempahan baju pengantin, ada ke yang nak? hehe......


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jenis-Jenis Fabrik untuk Persandingan @ Pernikahan Versi 2

Jenis-Jenis Fabrik untuk Persandingan @ Pernikahan