Luahan lebey-lebey...~ Banyak Halangan - Dugaan..

Assalamualaikum..

By right now..rase sangat lah useless..rase yang teramat diduga oleh Allah (s.w.t)..tapi wani tau..Allah sentiasa berada dekat ngn hamba-hambanya. Dia uji hamba-hambanya selagi hambanya mampu untuk menerima ujian tersebut.. Semalam..sebelum tido..sempat la tengok video ceramah ustaz Azhar Idrus yg femes tu..tentang perkahwinan. Ustaz ade ckp..klau dah buat istikarah..tapi xnmpk ape-ape dlm mimpi..then.. kalau kita rase bahagia tgk muka bakal suami..rasa lapang dada tgk muka dia..bila dkt dgn dia..insyaallah dia adalah jodoh kita..tp kalau rasa berserabut..rase susah..x bahagia rasa dihati ..bkn la lagi jodoh kita..

Tapi..macam wani..alhamdulillah..bila slalu ngn incik B..alhamdullillah xda rasa pelik-pelik dan sedemikian..bahagia dihati tu alhamdulillah..rase bila g mana-mana ngan dia macam xda masalah..kami memang x ada masalah..ape tah lagi masalah orang ke-3..jauh skali...tapi masalah luaran dan environment yang sgt mengganggu kami..pening kpala dibuatnya..

Rase terdetik dalam hati untuk membetulkan keadaan. Tapi x mampu untuk berbuat apa-apa..sebab ape yg terjadi ini mmg berikan pngajaran jugak pada aku dan incik B pada ape yg terjadi di masa lepas. Ape pun..yg bole aku ckp..kami tersepit..dan ape jugak yg terjadi..kami serahkan semuanya pada Allah..sbb segalanya telah diusahakan.tapi x berjaya..hurm..~

Sedey sbnrnye..tapi..ape kan daya..bkn semua keputusan berada di tangan kita..Wani serahkan nasib diri ni pada takdir Allah untuk tentukan..Semoga semua orang memahami..I hope I can be strong enough to face up all this mess.. erm..doakan shaye~ ;)


Comments

  1. InsyaAllah semuanya akan selamat. Doa banyak2. Serahkan diri sepenuhnya kepada Allah, pasti Allah tolong. Kena yakin tu.

    ReplyDelete
  2. Sabar ye Wani..insyaAllah akan dipermudahkan oleh Allah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jenis-Jenis Fabrik untuk Persandingan @ Pernikahan Versi 2

Serious Preps Starts!

Memilih Patern Yang Sesuai Untuk Majlis Nikah / Sanding