Updated Preview Baju Nikah Encik B + Reception Outfit

Assalamualaikum...

Wani tau..ramai yang ternanti-nanti rupa sebenar nikah outfit kitorang...hari tu..wani dah tunjuk preview nikah outfit wani kan...

Hari ni nak tunjuk plak Encik B punye baju Melayu...alhamdulillah..ia kelihatan seperti baju melayu jugak akhirnye...hehe..


Baju Encik B belum lagi letak butang..smlm baru fitting untuk seluar dia..Alhamdulillah..smuanya fit kat badan Encik B. Lega sangat..bkn ape..banyak kali dah buat seluar Encik B asek singkat..pastu ketat...hihihihih..kesian Encik B..tapi kali ni ok sgt..die pun muke hepi jek..asal kalau tunjuk tande bagus tu..mmg suke la sgt die tuh.. :P 




Ni pulak kain yang wani buat untuk jahit baju Encik B. Fesyen ape? Wani buatkan baju ni bagi Encik B...

Sebab wani pilih fesyen ni utk Encik B sebab bahu Encik B nampak jatuh..die perlukan span tebal di bahagian bahu untuk nampak tegap n hensem..hohohoho(poyo kejap!) xde lah..wani rase fesyen ni sesuai utk menutup ke'tidakperfect'kan yang ada...rasenye lah..ini pendapat wani ler...tapi..wani x buat baju mcm wife tomok ni ehhh...serabut!!


Nilah gabungan kaler kitorang...kalau korang perasan..kain sebelah kanan tu..lebih ijau dari kain sebelah kiri..wani mmg ambik berbeza..sebabnye..kaler kain lace yang wani beli..x sama bila wani kenakan dengan inner kain untuk wani tu ngan Encik B. Wani terpaksa la ambik kehijauan sket untuk mengembalikan tona kaler yang sama ngan Encik B. 


Wani memang suka giler kaler ni..tak tau la nape..tapi rase senang untuk pakai kaler ni..Dari dulu lagi wani suka kan kaler ni..Tapi tu lah..kaler ni mencabar minda..kalau campur putih..jadi petronas lorh...Nak tak nak..tepaksa la kene belajar untuk sesuaikan padanan warna..Kalau tak..carca marba dibuatnya...


Semalam wani dah mula memotong kain untuk buat Baju Encik B untuk kaler ni..Esok wani update pembikinan buat baju Encik B..kite tgk..jadi ke x mcm baju Tomok tu...

Kalau ikutkan..dah lewat buat baju ni...Ade mase brape hari je lagi...tapi harap2..dapat lah disiapkan..sungguh x terfikir...dekat nak kawin..lagi mcm2 hal..mcm2 masalah melanda...Doakan lah wani dapat siapkan baju-baju ni ye...esok...latest updates for u ols..

Daaaa...


Wassalam..

  



Comments

  1. seronoknya pandai jahit sendiri. semua boleh jahit sendiri...

    ReplyDelete
  2. aha, best la pandai jahit baju melayu.. Untung Adi..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jenis-Jenis Fabrik untuk Persandingan @ Pernikahan Versi 2

Serious Preps Starts!

Memilih Patern Yang Sesuai Untuk Majlis Nikah / Sanding